vrijdag 20 april 2012

25 tips om honderd jaar te worden...


Eigenlijk willen we allemaal wel 100 jaar oud worden. Een eeuw leven heeft iets moois. Met deze leuke tips word ook jij mogelijk 100 jaar oud!

  1. Drink veel water
    Drink minimaal een liter puur water per dag. Hierdoor kan je lichaam afvalstoffen goed afvoeren.
  2. Zorg voor voldoende nachtrust
    Mensen die voldoende slapen leven langer. Het lichaam heeft veel slaap nodig om optimaal te kunnen functioneren: 7 tot 9 uur! 
  3. Altijd ontbijten!
    Mensen die niet ontbijten sterven jonger blijkt uit onderzoek. Begin je dag met een lekker ontbijtje en zorg dat je lichaam op gang komt.
  4. Zeg JA tegen knoflook
    Het mag dan niet lekker ruiken… knoflook gaat hoge bloeddruk, aderverkalking, vermoeidheid en vergeetachtigheid tegen. Lekker tekeer gaan dus!
  5. Fietsen is gezond
    Wie regelmatig fietst heeft minder kans op hart- en vaatziekten. Bovendien verbetert fietsen je houding en evenwicht.
  6. Neem eens lekker een goede pizza
    Pizza’s zitten vol met onverzadigde vetten! Goed voor je lichaam.
  7. Neem regelmatig een eitje
    Eet 2 tot 3 eieren per week. In eieren zitten waardevolle eiwitten en vitamines.
  8. Investeer in je vrienden
    Mensen met hechte vriendschappen blijken beter bestand tegen ziektes. Bovendien houden vrienden het leven, ook op oudere leeftijd, erg leuk!
  9. Rode wijn voor goede enzymen
    Te veel alcohol is slecht, maar een glaasje rode wijn kan een paar keer per week geen kwaad. Rode wijn bevat vitaminen, mineralen en enzymen die erg gezond zijn.
  10. Rook niet
    Roken is schadelijk voor je lichaam. Stop ermee als je oud wilt worden!
  11. Begin de dag met een koude douche!
    Misschien even pittig, maar koud afdouchen is goed voor je bloedcirculatie. Je zult de hele dag meer energie hebben!
  12. Let op je ademhaling
    Wanneer je goed ademt haal je je hele leven lang voldoende verse zuurstof binnen waarop je cellen kunnen functioneren.
  13. Minimaal 30 minuten bewegen per dag!
    Zorg voor voldoende beweging. 30 minuten per dag is de norm. Dit hoeft geen fitness te zijn, je kunt ook regelmatig tuinieren of wat vaker de trap nemen.
  14. Zorg dat je zo veel mogelijk lacht!
    Wanneer je lacht maakt je lichaam een hoop gezonde stofjes aan. Het werkt kalmerend en je afweersysteem verbetert.
  15. Varieer in je voeding
    Zorg dat je veel verschillende voedingsstoffen binnen krijgt. Varieer ook in fruit!
  16. Eet veel vis
    Vis zit vol met onverzadigd vet. Bovendien is het een bron van Omega vetzuren, goed voor je bloedsomloop!
  17. Neem een hond
    Mensen met honden gaan op regelmatiger tijdstippen naar bed. Bovendien krijgen ze dagelijks voldoende lichaamsbeweging omdat het beestje moet worden uitgelaten!
  18. Zorg voor voldoende seks
    Een goed seksleven is goed voor lichaam en geest. Je verbrandt bergen calorie├źn, maakt talloze goede stofjes aan en je voelt je heerlijk na afloop!
  19. Eet een wortel
    Het is echt waar, van een wortel blijven je ogen goed.
  20. Eet elke dag fruit
    Twee ons groente en twee stuks fruit! Fruit zit vol vitaminen, vezels, mineralen en antioxidanten. Stuk voor stuk belangrijk voor een gezond lichaam.
  21. Eet rustig aan!
    Snel eten is slecht voor je spijsvertering. Eet rustig en geniet van de smaak, dat geeft je lichaam de tijd om het goed te verwerken.
  22. Drink koffie
    Maximaal 4 kopjes koffie per dag is goed voor je. Het helpt tegen spierpijn, helpt gaatjes voorkomen en verlaagt de kans op nierstenen, parkinson en leverkanker.
  23. Zoek een partner
    Mensen met een goede en gezonde relatie leven langer!
  24. Olijfolie
    Olijfolie bevat veel goede vetten.
  25. Geloof in iets
    Belangrijk: zorg dat je in iets gelooft. Dit kan een religie zijn, maar ook een sterk geloof in jezelf. Streef iets na in je leven!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen